Publication: Gradované úlohy v geografickém vzdělávání na základní škole
No Thumbnail Available
Date
2023
Authors
Šimik, Ondřej
Šimlová, Žaneta
Seberová, Alena
Göbelová, Taťána
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Ostravská univerzita
Abstract
Publikace se zaměřuje na problematiku gradovaných učebních úloh, a to v kontextu geografického vzdělávání na základní škole. Kniha je strukturována do deseti kapitol. Sedm teoretických kapitol se věnuje cílům geografického vzdělávání, především v kontextu primárního vzdělávání, aplikaci Bloomovy taxonomie do oblasti geografických učebních úloh a konceptům jako diferenciace či scaffolding. Osmá kapitola podrobně popisuje metodiku a výsledky výzkumu zaměřeného na to, jak žáci vybírají, řeší úlohy v navržené on-line baterii geografických úloh a jak tuto baterii hodnotí. Poslední dvě kapitoly mají přesah do pedagogické praxe, když je v nich představena navrhovaná inovativní koncepce geografického vzdělávání na základní škole a je představena i samotná on-line baterie geografických úloh, jež byla hlavním aplikovaným výstupem celého projektu. Publikace klade důraz na geografickou gramotnost a propojení učebních úloh s edukačními cíli, s cílem zkvalitnit geografickou výuku a podpořit rozvoj geografické gramotnosti žáků.
Description
Keywords
vzdělávání, didaktika, geografie, základní vzdělávání, zeměpis