CC 4.0 BY NC - Creative Commons Attribution 4.0 International license for non-commercial purposesPišl, MilanPolášková, Eva2024-04-052024-04-052023978-80-7599-423-3978-80-7599-424-0 (online ; pdf)doi.org/10.15452/FuFD2023https://eduo.osu.cz/handle/123456789/76Publikace se skládá z příspěvků, které byly prezentovány na konferenci Svazu germanistů České republiky s názvem Form und Funktion (18. 5. – 20. 5. 2022) v rámci didaktické sekce. Články se věnují vybraným formálním a funkčním aspektům výuky němčiny jako cizího jazyka, např. tvorbě učebních materiálů a jejich vlivu na učební proces, analýze učebnice, inovativním přístupům ve výuce gramatiky, práci s německou literaturou a odbornými texty ve výuce němčiny, komunikačním jazykem při vyučování apod. Některá témata jsou obecnějšího charakteru a zaměřují se např. na vývoj didaktiky cizích jazyků nebo na jazykové reálie. Společným jmenovatelem mnoha článků, ať již explicitním nebo implicitním, je snaha analyzovat, zdokonalit a rozšířit nabídku možností, jak motivovat žáky a studenty učit se němčinu.desborníky konferencíněmčinadidaktikaučební plányForm und Funktion im didaktischen KontextBook