CC BY-NC 4.0Ludíková, Libuše2025-12-042025-12-042025978-80-7599-495-0 (brožováno)978-80-7599-496-7 (online ; pdf)10.15452/978-80-7599-496-7.2025https://eduo.osu.cz/handle/1/210Kniha je zaměřena na přístupy k osobám s postižením z pohledu současného nahlížení na tyto jedince v kontextu inkluzivity a v současné době platné legislativy. Vedle zvyklostně prezentovaných kategorií osob s postižením smyslovým, tělesným, poruchami vývoje intelektu, či narušenou komunikační schopností publikace přináší nové téma, které dosud ve speciálně pedagogické teorii ani praxi nebylo řešeno, a to vzdělávání a doprovázení vážně nemocných dětí, žáků a studentů s život limitujícími onemocněními. Samostatné kapitoly jsou věnovány i problematice, která je stále poměrně hodně diskutována, a to přístupy k dětem s poruchami autistického spektra, s vývojovými poruchami učení a s poruchami chování a problémovým či rizikovým chováním. Opomenuta není ani problematika práce s žáky s nadáním či mimořádným nadáním, které se dosud speciální pedagogika věnovala jen okrajově.csSpeciální pedagogikaBook376 - Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osobspeciální pedagogikaosoby se zdravotním postiženímmezinárodní klasifikace nemocíintegrovaná výchova a vzděláváníprávní aspektykolektivní monografie