CC-BY-NC 4.0 – Creative Commons Attribution 4.0 International license for non-commercial purposesKlimszová, SlavomíraŠimonová, IvanaTichá Perutková, Jana2025-01-232025-01-232024978-80-7599-310-6https://eduo.osu.cz/handle/123456789/120Monografie představuje teoretická východiska a výsledky výzkumu, který se zabývá rolí anglického jazyka při osvojování si jazyka hostitelské země ukrajinskými žáky a studenty po ruské invazi na Ukrajinu 24. 2. 2022. Hlavním cílem je zjistit, jak se probandi učili cizí jazyk/y, většinou angličtinu, před a během invaze a posoudit možný vliv jejich znalosti anglického jazyka na proces integrace v hostitelské zemi, zvláště socializace ve školní třídě. Odpovědi na tři výzkumné otázky byly získány od téměř 100 respondentů pomocí dat shromážděných několika nástroji, kterými byly "životní příběh" výuky cizího jazyka, rozhovor, dotazník a pozorovací formulář. Odpovědi byly zpracovány kvantitativními i kvalitativními metodami, prezentovány v případových studiích a doloženy citacemi odpovědí respondentů. Výsledky potvrdily nezbytnost vynakládat zvýšené úsilí při osvojování si jazyka hostitelské země pro integraci, a to jakoukoli cestou. Podpora rodiny u žáků základní školy a vnitřní motivace u univerzitních studentů jsou v tomto procesu mocným činitelem.enUkrajincistudium jazykůangličtinačeštinaintegrace imigrantůjazykové aspektyválka na Ukrajině (2022-)vědecký výzkumkolektivní monografiepřípadové studielingvistikaThe role of English in learning a host country language: "life stories" of Ukrainian learnersBook